Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Saraja Slaapcursus Harderwijk

HOME

Slaap is een eerste levensbehoefte. Een goede nachtrust hebben we namelijk allemaal hard nodig om goed te kunnen functioneren, zowel privé als op het werk. Gelukkig is beter slapen iets wat je kunt leren. De Cognitieve Gedragstherapie voor Insomnie (CGT-I) is wetenschappelijk bewezen de meest effectieve methodiek bij de behandeling van slapeloosheid.

Bij Saraja Slaapcursus werken we met deze methode. Het is een totaalbenadering gericht op het opsporen en veranderen van slaapbelemmerende factoren in de mindset en in de lifestyle. Bovendien gaan we op zoek naar eventuele stressfactoren omdat we ontspanning in het dagelijks leven willen bevorderen. Tijdens ons werk passen we daarom naast specifieke slaapinterventies ook technieken uit o.a. mindfulness en positieve psychologie toe.

Slechte nachten

Eén op de drie Nederlanders krijgt in zijn volwassen leven te maken met slaapproblemen. Moeite met inslapen omdat je je onrustig voelt. Malende gedachten waardoor je ’s nachts niet door kunt slapen. Té vroeg wakker worden. Moeite hebben met opstaan omdat je je niet uitgerust voelt. Het zijn zo maar wat voorbeelden van slaapproblemen.

Gevolgen slechte nachtrust

Slecht slapen doen we allemaal wel eens. Maar als slaapproblemen een structureel karakter gaan aannemen, heeft dat gevolgen voor hoe we ons overdag voelen: moe, lusteloos, prikkelbaar. We kunnen ons moeilijker concentreren, vergeten dingen en gaan slechter presteren. Problemen die op ons pad komen, privé danwel zakelijk, kunnen we slechter hanteren.

Weer beter slapen

Gelukkig is er in de meeste gevallen wel iets aan te doen. Slaap hebben wij namelijk nodig om fysiek te herstellen. Ook voor je ziel en je geluk is goede nachtrust een wondermiddel. Leer daarom met ons weer beter slapen, volgens een wetenschappelijk bewezen methode, de cognitieve gedragstherapie voor insomnie (CGT-I). Wij helpen je graag verder!

 
Particulier en Slaap

Zowel overdag als ’s avonds en in de nacht
kun je dingen doen (en soms zelfs beter laten)
om de slaap te bevorderen.

 
Bedrijf en Vitaliteit

Er is een groeiend bewustzijn dat er
medewerkers zijn die met slapeloosheid kampen.
En dat is maar goed ook!

Deze pagina delen via:
LinkedInFacebookTwitterWhatsAppEmail